الأحد 08 سبتمبر 2024

مدللة جدو للكاتبة شيماء سعيد

انت في الصفحة 1 من 13 صفحات

موقع أيام نيوز

مدللة جدو بقلم شيماء سعيد
في أحد المنازل الراقيه في عروس البحر المتوسط نجد أصوات ضجه وضحكات عاليه من فتاه أقل ما يقل عنها ملاك على الأرض في قمه الجمال من يراها يظن انها تخرج من أحد الأفلام الكرتونية انها يا سادة مني الأسيوطي كان والدها من أكبر رجال المخابرات ولكن قتل وهي في الثالث عشره من عمرها في حاډث مدبر وكانت معه زوجته وتركوا ذلك الملاك وحيدا ولكن جدها السيد سعيد الأسيوطي كان لها الأب والأم وكل شي فهي متعلقه به جدا ولكنه دلالها كثيرا وغير قادر على السيطرة عليها.
سعيد _ يا بت اتهدي شويه مش عارف اقعد منك في البيت.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
مني بضحكه _ ليه بقى يا سي جدو هو انا كنت عملت حاجه. 
قالت الكلام الأخير ببرائه زادت من جمالها.
سعيد بتهكم _ لا يا اختي ملاك بجناحين.
مني بمرح _ اعرف اعرف سيدي ولا تتحدث أكثر من ذلك اني أخجل.
سعيد _ وش كسوف اوي.
مني _ إيه مش بنت ولازم اتكسف.
سعيد بتريقه _ هي فين البت دي انتي.
مني _ ايوه انا امال مين يا عم الحاج.
سعيد _ ايوه اظهري على اصلك.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
مني بحزن متصنع _ كده يا جدو دا انا بحبك.
سعيد بابتسامة حنونه _ وانا بحبك يا روح جدو.
ضمھا الجد بحنان ابوي انها هي من تبقت له بعد ۏفاة ابنه الوحيد أما هي ابتسمت بحب فهو كل شي بالنسبه لها هو وصديقتها رودينا.
في مكان آخر كان يقف شاب وسيم جدا في 31 من عمره انه هو زين البحيري من أكفاء الضابط في سنه أخذ لقب مقدم بسرعه شديد يعرف بي الجديه في العمل والقسۏه في بعض الأحيان ولكن من أطيب القلوب الذي ممكن أن يراها الإنسان ولكن لا يعرف ذلك غير صديقه المقرب شريف ووالدته السيده حنان انها اسم على مسمى فعل حنونه إلى درجة كبيره و يحبها الجميع.
زين بجديه _ تمام كده يا رجاله المره مش زي كل مره الرجل ده بيدخل البلد وبيخرج منها من غير حد ما يعرف لازم نكون قد المسؤولية.
الكل برسميه وإحترام _ تمام يا فندم.
زين _ اتفضل شوفوا شغلكم.
خرج الجميع ماعدا شريف الذي ظل مع صديقه.
زين _ مالك يا عم.
شريف بحزن _ ما انت عارف رودينا يا زين انا خلاص تعبت مش اقدر أفضل في نظرها شريف اخوها الكبير جبت اخري منها ومن امي ومن نفسي.
زين بجديه _ تخليها تشوفك حاجه غير شريف اخوها بس انت مش بتعمل كده يا شريف لازم تخليها تحبك مش كل حاجة بالأمر لازم تديها شويه من الحريه البنت كده هتكرهك يا أخي افهم.
شريف _ خاېف اديها الحريه تحب واحد تاني خاېف تبعد عني يا زين اعمل ايه يعني انا لما تيجي تقول بحب وعايزه اتجوز اموت.
زين _ طيب ما تتجوزها أنت في إيه أتقدم قول لعمتك انك عايز تتجوزها فين المشكلة.
شريف _ في مشكلتين خاېف أتقدم ترفض وتقول انت اخويا وخاېف من شغلنا احسن اموت في يوم واسيبها لوحدها اعمل ايه يا زين.
زين _ ما هي لو رفضت احسن والاحساس اللي انت عايشه دلوقتي ولو لا قدر الله حصلك حاجه يبقى أمر من ربنا مين فيا يعرف ھيموت امته أو أزاي انت بټعذب نفسك على الفاضي يلا روح لحبيبتك وقولها انك بتحبها اتحرك يلا.
مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
شريف بسعادة وشكر _ شكرا يا صاحبي انت احسن حد في الدنيا دي كلها يا زين ربنا يخليك ليا.
ربت زين ظهره وهو يقول بحب اخوي _ يا ابني مفيش شكرا بين الأخوات وبعدين ربنا يخليك ليا انت كمان يلا بسرعه بقى قبل البت ما تهرب منك.
شريف بمرح _ ماشى سلام يا صاحبي.
زين بمرح هو الآخر _ يلا سلام بقى.
خرج شريف من مكتب زين وهو مقرر انه سوف يذهب إلى صغيرته ويعترف لها بعشقه المتيم بها ويدعي الله أن يدوم له زين فهو اعز الناس الي قلبه ويقف دائما بجواره في أشد الأوقات.
وعند مني كانت تجلس في غرفتها تذاكر انها في السنه الثالثة من طب الأسنان إلى أن دق هاتفها برقم رودينا.
مني بسعاده _ ازيك يا قرده عامله ايه.
رودينا
 

انت في الصفحة 1 من 13 صفحات